jeudi 26 octobre 2017

Grammaticale oefening : de o.v.t. (onvoltooid verleden tijd), het imperfectum, het preteritum; l'imparfait, le prétérit / sterke en onregelmatige werkwoorden; verbes forts et irréguliers / Nederlands; néerlandais

  • Exercice de grammaire en contexte / Grammatica-oefening in context
  • Grammaire néerlandaise / Nederlandse grammatica, Nederlandse spraakkunst
  • L'imparfait, le prétérit / de o.v.t. (onvoltooid verleden tijd), het imperfectum, het preteritum
  • Verbes forts ou irréguliers / Sterke of onregelmatige werkwoorden (irreguliere verba)
  • Formes verbales au singulier / Werkwoordsvormen in het enkelvoud (de singularis)
  • Lien vers liste de verbes irréguliers / Link naar lijst met onregelmatige werkwoorden :    http://docnederlands.skynetblogs.be/tag/sterke+of+onregelmatige+werkwoorden
---------------
Poster Brugge, Jochem Coenen illustrator
---------------
EXERCICE GRAMMATICAL sur l'imparfait (ou le prétérit)  
GRAMMATICA-OEFENING over de o.v.t. (de onvoltooid verleden tijd of het imperfectum of het preteritum)

----------------

Document 'Schrijf de tekst in de o.v.t.' en format JPG disponible sur Pinterest https://www.pinterest.fr/pin/319051954843896948/


OPLOSSINGEN / SOLUTIONS



Ik werd wakker en keek op de klok. Ik sprong uit bed, waste me en kleedde me aan. Ik bleef niet lang voor de spiegel staan. Ik kwam de woonkamer binnen en riep: 'Goedemorgen allemaal!' Ik at twee boterhammen op. Ik vroeg er nog een, want ik had honger. Ik dronk vlug een sinaasappelsap. Ik zocht mijn boeken en schriften, deed ze in mijn tas en vloog de straat op.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire